fredag 23 januari 2015

Nytt år

Välkommen till ett nytt år med Miljön&vardagen! Nytt år innebär nya möjligheter! Hoppas att alla läsare mår bra och är lika taggad på ett nytt år som vi är. Nu lämnar vi alla motgångar och negativet från år 2014 bakom oss. Jag börjar alltid varje år med att sätta mål för året och har åsikten att mål gynnar den personliga utvecklingen. Förra året var helt ärligt mitt sämsta år, både privat och karriärmässigt, så jag är väldigt taggad på att sätta nya mål och kämpa för att nå dem. En av de bästa känslorna är när man i slutet av året tar fram sin mållista, reflekterar över varje punkt och ser att man har lyckats med majoriteten/alla punkter. Har du också haft ett dåligt år? Känner du hellre att du vill gå i ide och inte har någon energi? Låt dig vara ledsen cirka en vecka för att sedan sätta upp mål och kämpa på att nå dem. Det kommer inte vara lätt, det kommer krävas att du lägger ner mycket tid (betydligt mer än du räknar med) och bortprioriterar roliga aktiviteter. Men när du har lyckats att bygga upp en grund och kommit in i dina rutiner kommer det att bli lättare. Det här året handlar just om att bygga upp en grund, komma i kapp helt och få in mina gamla rutiner ordentligt igen. Tips: sätt upp delmål, deadlines, prioritera dina mål och försök att tänka realistiskt, men behåll ett drömmande (lite för högt) mål. Just mitt drömmande mål är att få in alla rutiner och timmar som krävs för att klara samtliga mål på dygnets få timmar. Förut klarade jag mig på 5-6h sömn per natt när jag var som mest aktiv och konstigt nog hade jag mest energi då.

Mina mål:
1. Utbildning
2. Spara pengar
- insats till en lägenhet
- öka på mitt buffertkonto
- lära mig mer om aktier, fonder & investera
3. Träna
- gå ner 7kg
- sänka tiden på milen
- börja en svensk tjejklassiker (Vansbrosimmet, Vätternrundan & Lidingöloppet)
4. Utveckla Miljön&vardagen & fler läsare
5. Gå utanför min komfortzon
- grönt klätterkort etc.

För Miljön&vardagen innebär år 2015 bland annat fler inlägg, mer uppdatering, ny kategori "Inspiration" och fortsatt utveckling på twitter. Följ oss gärna på twitter (@miljonvardagen) där vi är väldigt aktiva. Vi länkar dagligen intressanta länkar, retweetar intressant information och skriver om saker i vår vårdag. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar