onsdag 26 augusti 2015

Kroppsskrubb

Vägen till en välmående och mjuk hud är en riktigt bra kroppsskrubb. Min skrubbtvål från Urtekram tog slut och jag kunde inte hitta den någonstans så då blev jag tvungen att experimentera och lyckades experimentera fram ett bättre alternativ. "Frank bodyscrub" är omtalat i media och syns ofta på instagram, det är en kaffeskrubb som ska ta bort celluliter, minska akneärr och så vidare.. en  mirakelprodukt helt enkelt! Så jag blandade kaffesump, olivolja och farinsocker och använde en skrubbhandske (Ecotools) till. Blev en lagom hård skrubb som både gav en mjuk och återfuktand hud. Har även hört att man kan tillsätta honung och andra oljor såsom madelolja, sesamolja och kokosolja (gärna kallpressade oljor). Alla mina ingredienser var ekologiska = smart tips på en billig, ekologisk, super skrubb. 

Man bör skrubba sig 1-2gånger/veckan. Avsluta med tvål, ev. duscholja och en hudlotion. Jag använder Urtekram Nordic Birch serie, prisvärd ekologisk serie. Lovar att det inte luktar konstigt, det var mina vänners första kommentar. Läste även att kaffesump ska hjälpa till att rensa avloppet, perfekt! Däremot får man duscha av väggar och golv ordentligt efter.  Har även hört att om man inte hinner skrubba sig ordentligt går det utmärkt att blanda kaffesump i sin tvål för en "skrubb light".

Fördelning: 4msk kaffesump, 2msk olivolja, 1msk farinsocker




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar