måndag 3 december 2012

Greentox

Jag är inte mycket för bantningskurer utan tror istället på en detox för att komma igång och sedan tänka på vad man äter. Försöka att äta lagom stora portioner, mindre kolhydrater & mer sallad, bra mat och dra ner på sötsaker etc. Men jag tror framför allt att kroppen mår bra av att äta ekologiskt. Ekologiska råvaror är ju inte bara bättre för miljön utan befriade från kemikalier och konstgjort gödsel.

Att eko är dyrare är inget hemlighet, men det finns kryphål. "Undermärken" såsom Ica eko, säsongsbaserat, lanthandlar, Arla mjölken (tack vare ekoeffekten skiljer det bara ca 1kr mellan ekologiska- och konventionella mjölken, dessutom är den klimatkompenserad) och rabatter (just nu ICA eko müsli, jag köpte med mig ett antal).  Om jag hade råd skulle jag köpa allt ekologiskt och bara äta greentox. Varför proppa ansiktet fullt med rysk kaviar och dricker mängder champagne när du kan äta ren ekologiskt mat?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar