lördag 16 februari 2013

Trevlig helg

Trevlig helg kompisar! Jag är hemma hos mina föräldrar (ensamt i lägenheten), har tenta pluggat, läst massor (Bared to you by Silvia Day. Nya Fifty shades of Grey, fast ännu bättre!), shoppat med mamma igår (köpte en varsin likadan Filippa K klänning) och nördat in mig på produkter. Är ju ingen beauty blogg, men rekommenderar verkligen Beautybaby44 youtube kanal och nedan är en lista över mina absoluta favoriter som jag använder varje dag. Jag hoppas att eko smink expanderar och blir mer vanligt. Är ofta dyrt, finns få jämfört med konversiella produkter och tyvärr inte många som jag har fastnat för.

Primer: Victoria Secret primer
(Smashbox - Foto finish primer, Benefit - The pore fessional primer)
Concealer: Helena Ruvinstein - Magic concealer
(Benefit - Lemon aid & Boi-ing)
Fundation: Lumene Double stay Mineral Matt Makeup (Har tyvärr slutat sälja, lyckades köpa på mig ett lager innan. Har någon tips på bra flytande mineral fundation är jag tacksam?)
Elizabeth Arden - Pure finish mineral face powder
Solpuder: Elizabeth Arden - Pure finish mineral bronzing powder
(Too faced - Milk chocolate bronzer)
Rouge: Make up store - Wonder blush mineral (Goddess)
Highlighter: Benefit - High beam

Ögonskuggor: Elizabeth Arden - Topaz 22 & Natural Collection - Willow
(Benefit & Too faced har grymma eye paletter. Max factor ögonskuggor & framför allt crème shadow är fantastiska)
Eyeliner: Make up store - Cake eyeliner
Ögonfransböjare - H&M
Mascara: Max Factor - Masterpiece max
Rosebud: Minted rose lip balm (min absoluta favorit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar