tisdag 28 maj 2013

Lumene sminktips

Lumene är ett märke som står mig varmt om hjärtat. Skandinaviska, naturliga produkter till ett bra pris. Jag älskar lätta produkter som ger mycket fukt och vårdar. Jag köpte nyss "translucent mineral loose powder", ett transparant mineral puder som ger makeup en matt yta och hjälper sminket att hålla hela dagen. Produkten är paraben- och doftfri och hjälper huden att andas. Du applicerar pudret på hela ansiktet (främst T zonen, där man lätt blir glansig) över din makeup med hjälp av en "vippa" som hör till produkten. Jag använder tidigare Rasberry Miracle Mascara och bryngel som jag är väldigt nöjd med. Tänk på att använda naturliga produkter främst de som stannar längre på huden, exempelvis en foundation.

Jag är väldigt sugen på att testa Rasperry Miracle Lipstick, Rasberry Miracle Lip Sorbet och CC cream. Läppstiftet ska vårda och göra läpparna mjuka samtidigt ge ett fylligare intryck. Läppstiftet innehåller en ny pigmentteknologi som gör färgen klarare och att färgen sitter kvar längre på läpparna längre. Fröolja från hallon skyddar och vårdar läpparna. Miracle Lipstick är ett matt läppstift helt fri från parabener.

Rasberry Miracle Lip Sorbet är en läppenna med färg, glans och vård. Läppennor syns allt mer på marknaden och verkar vara en praktiskt produkt. Även denna produkt innehåller fröolja från hallon och är helt parabenfri.

CC cream står för Colour Correcting cream och är en ny het produkt på marknaden. Det är en 6-i-1 foundation som är väldigt lätt och naturlig, men samtidigt ger bra täckning. Den jämnar ut hudens ton, täcker, är en concealer, primer, lystgivande, SPF 20 och ska sitta hela dagen, En perfekt produkt för de som behöver en enkel och snabb produkt på morgonen eller som mig en naturlig produkt. Lumenes CC cream innehåller flavonoider från lingon som ger huden näring, återfuktande ingredienser, antioxidanter och C-vitamin. Slutsats: en lätt foundation som har vårdande egenskaper, bra täckning, jämnar ut hudtonen, håller hela dagen och innehåller solskydd 20.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar