onsdag 10 juli 2013

Härliga sommar!

Jag är inte känd för att ha gröna fingrar och har faktiskt inte varit direkt intresserad av odling. Förens nu... kommer kanske med åldern :) och barnens nyfikenhet kring odling också så klart. Vi går därför nu i växthustankar och blir bara mer och mer sugen under denna härliga skördetid av bär och grönsaker. I år har vi sått tomat, gurka, sockerärtor och jordgubbar i krukor. De blommar för fullt och är samtidigt redo att skördas! Vi har även plockat smultron och blåbär i massor på tomten.

Hemligheten i dessa krukor är rikligt med hästgödsel i botten. Det finns många hästgårdar som betalar för att bli av med sitt hästgödsel. Ett tips är att fråga om ni får ta lite till er odling (fyll i svarta sopsäckar är smidigast). Jag tar gärna emot alla slags odlingstips och växthustips från er för att bli ännu mer inspirerad.

Hoppas ni njuter av sommaren lika mycket som jag!

Gurka, sockerärtor och jordgubb i kruka

Gurka, sockerärtor och jordgubb i kruka

Tomat, sockerärtor och jordgubb i kruka

3 kommentarer:

  1. Å, jag bara måste få tag på hästgödsel till nästa år. I år betalade jag för dyrt kogödesl utblandat med...torv...galet! Fast det växer bra hemma hos oss ändå.

    SvaraRadera
  2. Det här är länken till en blog jag bara älskar http://lillab.blogspot.se/, skrivs av min konsult i bin- och växthusfrågor. ;o) Hon använder också hästgödsel!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer. Alla tips välkomnas!

    SvaraRadera