söndag 11 augusti 2013

Test av Marilou Bio Argan Multi-purpose Oil

Jag har haft förmånen att testa ett par produkter som Miljön&vardagen har fått från Ooh la la Health & Beauty. Jag bloggade om Avivir Aloe Vera After Sun tidigare http://miljonochvardagen.blogspot.se/2013/08/test-av-avivir-aloe-vera-after-sun.html och här kommer min recension om Marilou Bio Argan Multi-purpose Oil.

Jag har använt oljan flitigt till både hår och hud under dessa veckor och jag gillar den verkligen. Den smälter in i huden och håret känns inte så fett som det kan göra med många oljor. Man behöver inte använda mycket av Marilou Bio Argan Multi-purpose Oil så den är väldigt dryg och därför väl värd pengarna. Den har ingen stark doft utan mer inbjudande med inslag av godiskaktig vanilj. Oljan har varit toppen för mig då jag är gravid och har därför använt den på magen för att undvika bristningar. Att den är ekologisk gör att jag även har använt den på barnen. En toppen olja som funkar till det mesta!



Marilou Bio Argan Multipurpose Oil
Marilou Bio Argan Multi-purpose Oil
Marilou Bio Argan Multipurpose Oil är en arganolja som i kombination med sesamolja blir en härligt dubbelverkande olja som både skyddar och vårdar! Denna tunna olja absorberas snabbt av huden och kan även användas till naglar och hår. Den ger även en fräsch doft tack vare att den är doftsatt med 0,1% naturlig vanilj. Denna härliga olja är främst avsedd för huden men kan också användas som extra näring för både hår och naglar. Tack vare sesamoljan har den en mjukgörande effekt och innehåller dessutom en naturlig solskyddsfaktor på mellan 2 och 4.

Innehåll: 50 ml
Ca pris: 198 kr


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar