onsdag 29 januari 2014

100 sätt att rädda världen...

Vi lånar ofta böcker från biblioteket men denna gång lånade jag en bok till mig för en gång skull. Det blir mest till barnen annars. Boken jag lånade är denna:


100 sätt att rädda världen (inbunden)


Boken innehåller 100 konkreta tips på vad vi som individer kan göra för en mer hållbar framtid. Det är en bok utan pekpinnar och den visar mer på de möjligheter vi har än på problemen.

Författaren, journalisten Johan Tell, skriver lättillgängligt och inspirerande om svåra frågor och för ner komplicerade sammanhang till en vardagsnivå vi alla kan ta till oss och förstå. Ett redaktionsråd bestående av tre professorer inom miljöområdet borgar för tillförlitlighet.

Bara ett exempel på ett par kloka sidor från boken som jag fastnade för:


100 sätt att rädda världen... av Johan Tell



100 sätt att rädda världen... av Johan Tell
Tips att låna denna eller något annat läsvärt på biblioteket. Använd er av er bibliotek. Det finns så mycket bra där att låna men även att göra. Nu när jag är föräldraledig finns det teater och sagostunder för barn till exempel som jag kan gå på. Det finns även film och musik att låna på många bibliotek. Billigt och miljövänligt att låna istället för att köpa!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar