fredag 17 januari 2014

Théprovning Four O´clock

Miljön&vardagen fick ekologiska och fairetrademärkta théer att testa från Four O´clock. Théer i tre spännande smaker.
Green tea & rooibos flavoured with vanilla and pear
Herbal tea Licorice spice Caffeine free
Chai tea Selection


Ekologiska och fairetrademärkta théer från Four O´clock

Four O´clock thé

Igår hade jag därför en théprovning för mig själv medan lilla Melker låg och sov i vagnen efter en frostig men vacker promenad. Ett perfekt sätt att värma upp sig med - en stor kopp thé. Min personliga favorit blev Chai tea Selection då jag älskar chai med mycket mjölk gärna skummad och toppad med kardemumma. Rooibosthé är också en favorit hos mig och detta gröna thé var läckert med vanilj- och päronsmak också. Men det koffeinfria örtthéet är perfekt för mig just nu när jag ammar och spännande med lakritssmak. Sådana här dagar njuter jag verkligen av vintern och av att vara föräldraledig. Ska nog göra samma sak idag!


Four-Oclock-genomskinlig.png

Fair-Trade-internationella-loggan.jpg
7882_logo_ecocert.jpg        


Four O'clock är ekologiska och Fairtradecertifierade teer inspirerande av världens alla kulturer. Med äkta råvaror och exotiska kryddor och örter från olika delar av världen. Varje tepåse är individuellt förpackad i ett tätt kuvert. Påsarna är av oblekt material och i regel utan nitar. Teet är även Koshercertifierat.


Läs mer om Fou O´clock här:
www.tekompaniet.se/Om-Four-Oclock-2.html



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar