lördag 24 november 2012

Energibomb

Bakning är underskattat (säger jag som älskar att baka). Kul att göra med barnen, hemmagjort uppskattas verkligen och du får bestämma precis alla ingredienser själv. Slippa alla skit ämnen och icke ekologiska produkter. Dessutom är det oftast billigare. Här kommer ett recept på mina gamla favoriter när jag höll på att gå ner i vikt. De är perfekta innan träning och istället för onyttigheter. Ibland brukade jag ha i lite mörkchoklad hehe.

Ingredienser:
1 dl gojibär
1 dl tranbär
2 dl nötter
2 dl bär (jag brukar ta hallon & blåbär)
1 msk krossade linfrön
2 äggvitor
1 tsk kardemumma/kanel

Gör såhär: Hacka och blanda alla ingredienser. Vispa äggvitorna och blanda samman alla ingredienser. Pressa ut på en form. 5h i 60 grader. Ta ut och låt svalna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar