fredag 23 november 2012

Marilou BIO ansiktsmask

Min ansiktsmask (den bästa jag någonsin har haft) är slut och verkar vara omöjlig att få tag på. Elisabeth Arden deep mask, jag köpte den i USA. Så i panik köpte jag Marilou BIO organic face mask, den finns att köpa på bland annat Kicks och Åhléns för cirka 79 kronor. Kul att prova en organisk ansiktsmask.

Plus: Som jag tidigare skrev är produkter som har kontakt längst tid på huden viktigast att använda ekologiska. Bra pris och förpackning för en ekologisk produkt, de brukar ofta vara dyra och se tråkiga ut.

Minus: Odryg produkt, står i beskrivningen "Apply a thick layer and wait for a few minutes". Dålig beskrivning, står inte exakt antal minuter masken ska vara på och inte vad det egentligen är för mask. Är det djup rengörande, fuktande etc?

Sammanfattning: En bra ekologisk produkt till ett väsentligt pris. Den fungerar och ger ett bättre resultat, men inte märkbart wow resultat som exempelvis Elizabeth Arden deep mask.
Tips: Rengör, Scrub (Apotekets ACO är grym), ansiktsmask och fuktkräm. Massera in fuktkrämen så den verkligen kommer in i huden. Var inte rädd för fukt! Många tror att huden blir för fet och att de får finnar, men egentligen får du mindre finnar och huden mår bättre. Speciellt nu i vinter. Silica är även grymma hår, hud & nagel tabletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar