måndag 25 november 2013

Lush Rudolph

Vi hade två kompisar på middag i fredags varav tjejen jobbar på Lush och vi (mer jag) fick en ansiktsmask från Lush. Jag provade den igår och den passar min hud perfekt. Jag älskar återfuktande produkter, speciellt på vintern och den här ansiktsmasken var väldigt fuktboostande. Jag skulle inte rekommendera produkten till fet hy, men helt klart att ni med normal/bland hy vågar testa. Många gör misstaget, speciellt i tonåren som jag själv gjorde, att tro att man har fet hy pga finnar och använder därför uttorkande produkter som oftast orsakar ännu mer finnar. Jag tyckte det kändes ologiskt och läskigt att smörja in ansiktsoljor och fuktgivande krämer på finnig hud. Men efter bara någon vecka när jag vågade byta hudserie blev min hud tusen gånger bättre. Nu använder jag Eucerin; dermateoclean gel, aquaporin rich ansiktskräm och aquoaporin ögonkräm (även Aco scrub & en lermask som rengör på djupet en gång i veckan). Jag brukar byta ut min lermask mot en fuktgivande mask nov-feb så Rudolph från Lush är perfekt.

"Lugnar röda näsor! Extremt väder kan göra din hud röd och känslig. Därför har vi gjort en lugnande och närande ansiktsmask. Ta en generös mängd, applicera jämt över hela ansiktet och låt verka i fem till tio minuter.Glöm inte att placera Rudolphs röda mule på näsan. Varför inte göra en tävling av det, vem kan balansera den på näsan längst... Som med alla våra färska ansiktsmasker så måste den här också förvaras i kylskåpet." Beskrivningen från Lush hemsida.

Lush produkter har bara ekologiska ingredienser och eteriska oljor. De köper bara in ingredienser från företag som inte använder djurtester och testar bara sina egna produkter på människor. De tillverkar sina produkter själva för hand och deras sortiment innehåller bara mycket lite eller oftast inga konserveringsmedel alls. Deras färska ansiktsmasker har ca tre veckor hållbarhet, men jag fick rådet att det gick att använda produkten en vecka efter bäst före datum. Lush har grundat och stödjer flera olika projekt, läs mer på lush.se Helt klart ett bra företag att stödja!

Jag rekommenderar Rudolph och ger den 4/5 Lush produkter är perfekta julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar