fredag 14 februari 2014

Glad alla hjärtans dag

Idag är det alla hjärtans dag, läs gärna mitt inlägg från förra året. Jag är lite kluven till dagen, det är en mysig dag, men även en kommersiell dag med mycket press. Personligen skulle jag ta lite illa upp om jag fick röda/rosa rosor eller gelehjärtan för det är så opersonligt. Att bli bjuden på resturang är även en miss just idag eftersom restaurangerna är fulla av par. Jag och min sambo ska laga middag tillsammans hemma med ett gott vin och lyssna på våra låtar samtidigt. Kan inte skriva ut mina överraskningar efter för han läser bloggen, men de är väldigt personliga så hoppas att han uppskattar dem. Sen kommer vi nog se finalen av "På spåret", kanske oromantiskt i andras ögon, men det är vår grej. Hela poängen är att du ska spendera dagen/kvällen med de personerna som betyder mycket för dig, göra deras dag betydelsefull och strunta i alla måsten. Det spelar ingen roll vad andra tycker, det är ingen tävling, bara du själv känner att din dag var bra. Om jag hade haft barn skulle jag vilja spendera dagen med dem och inte lämna bort dem till en barnvakt. Åka till en lekland, baka tillsammans eller göra en kul utflykt.

Tips på presenter; favorit blommor, chokladpraliner, fairtrade choklad, saker du har plockat upp att hon/han vill ha (utan att personen sagt det ordagrant), fina underkläder, konsert/opera/dramaten biljetter och små romantiska saker i vardagen. Exempelvis kärleksbrev, laga hans/hennes favorit middag (eller laga mat tillsammans), köp favorit vin/champagne, baka, städa, gör ett kitt med alla hans/hennes favorit saker, tänd ljus, ha en spakväll hemma, en spellista med era låtar etc.

Hoppas ni får en romantisk, personlig alla hjärtans dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar