onsdag 8 oktober 2014

Piper svensk ekoglass

Det här inlägget skulle egentligen publicerats en varm sommardag, men glass är gott även en regnig höstdag ellerhur? I alla fall om ni är som mig, skulle välja glass framför godis alla dagar i veckan. Jag upptäckte Piper när jag var på Röhsska museet i Göteborg. Piperglace är ett svenskt familjeföretag med historia från tidigt 1900-tal. De tillverkar ekologisk sorbet och gräddglass. Glassen innehåller inga färgämnen, syntetiska tillsatser eller smakämnen utan är gjord på ekologiska råvaror. Deras glass håller högklass och har tydliga, "rena", smaker. Dessutom är det alltid kul att stödja ekologiska, svenska bolag. Kardemumma är min favorit smak! På deras hemsida hittar du en lista över alla återförsäljare, jag inhandlar min glass på Vi Tjarlen.
Bild tagen från sockerbiten.org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar