torsdag 9 oktober 2014

Urtekram

Ett nytt ekologiskt skönhetsmärke jag har hittat är Urtekram! Det är ett Danskt märke som är Skandinaviens största återförsäljare av ekologiska produkter. Nu har jag testat produkterna i cirka 5.5 månader. Använder deras dusch gel (Nordic birch), body lotion (Nordic birch), schampo och balsam (både Nordic birch & Aloe vero för torrt hår). Alla de produkterna kostar 45-50kr/st och jag köper mina på Ica maxi. Dusch gel och body lotion kommer i pumpflaska, vilket jag älskar! Det är mer hygieniskt och lättare att dosera. Har däremot inte sett några refillpåsar. Deras body lotion är otroligt återfuktande! Den innehåller olivolja, sheasmör, aloe vera, aprikoskärnolja, rosenolja, jojobaolja, vitamin E etc. Schampo och balsamet var jag tveksam till i början, men nu är jag fast. Tror det är för att ekologiska schampon inte löddrar så man inte känner sig lika ren. Produkterna är även väldigt milda och snälla mot hårbotten. Jag provade att använda mitt "gamla" schampo igen (Schwarzkopf färgschampo) och det var inte populärt! Torr och irriterad hårbotten. Så nu använder jag inga andra schampon än Urtekram.

Minuspoäng för att de inte har färgschampo & balsam, refillpåsar och att balsamet ska sitta i ca 2 minuter. Annars är de fantastiska, prisvärda produkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar