tisdag 17 mars 2015

Omplantering

Mina små plantor har nu blivit omplanterade! Jag tycker det funkar bra utan växtlampa (men samtidigt vet jag inget annat...) de plantor som blivit lite gängliga planterade jag ner lite djupare i jorden. Det kommer jag även göra när jag planterar ut dem i växthuset. Det växer då ut rötter även där. Förra året satte jag de flesta fröer direkt i mjölkförpackningen men nu driver jag först upp dem i ett miniväxthus. Jag testar mig som sagt fram för att se vad som passar mig bäst och funkar bäst. Jag ska även investera i en växtlampa för att se hur det fungerar. Kom gärna med era tips och idéer! Det kommer bli plantor över om någon vill  ha eller byta :) Jag odlar tre olika tomatsorter, två olika paprikasorter, tre olika gurksorter och en chilisort plus lite annat.
 
Gillar att odla eko
 
 
Vår hemma hos oss!

Paprika, tomat och vattenmelon
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar