tisdag 22 januari 2013

Viktnedgång

Nu är det 11 dagar sedan min sambo åkte till Dublin för att plugga en termin och 9 dagar kvar tills jag åker dit. Den här terminen har jag tagit paus från plugget och ska börja jobba heltid i början av februari. Ska bli kul att lära sig nya saker, träffa nya människor och bli pepp till att börja plugg på hösten. Så nu är jag ledig till februari. Tränar massor, läser och pluggar till några resttentor.

Är helt inne på att gå ner i vikt nu, är 4kg till min målvikt men vill gå ner 12kg. Ett tips är shapeupclub! Jag ska äta 1718 kalorier/dag, gå ner ett kilo/vecka och ha klarat mitt mål om 12 veckor. Skulle vara helt fantastskt om jag har gått ner 12kg på 3 månader?! Till frukost idag blev det en portion gröt, 1dl hallon & mango och mjölk = 303 kalorier.

Min mat dag brukar se ut såhär:
Frukost se ovan / musli, linfrön och mjölk.
Lunch kesella lätt m lite funlight green, krossade linfrön och lite musli / 2 ägg / sallad m protein (utan sås & bröd).
Middag lax,spenat och sallad / sesamnuggets m matvete sallad
Mellanmål 1 glas juice / en frukt / 2 dl bär / te / proteindrink fitnessguru

Övriga tips: ta en matsked äppelcidervinäger innan maten, det sänker GI-värdet i måltiden. Om du blir sugen brukar lite mörkchoklad eller holiday dipp (mitt nya beroende) med morötter stoppa sötsuget. Drick mycket vatten, skippa alkoholen (mitt absolut max är 2 glas rödvin / 2 wiskey / 2 drinkar a la vodka, pressad citron & ramlösa). Träna massor!

Vilka är med mig?! Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar