fredag 13 december 2013

Julklappstips


Julklappstips för vuxna. Produkter man inte skulle unna sig själv, hemmagjorda kitt, second hand/blocket fynd, en fin ram med foto, böcker eller hemmabak i fina burkar. Visst är det barnens jul, men äldre barn och vuxna förtjänar en liten present. Ett bra tips är att lotta bland alla vuxna vem man ska köpa julklapp till (sätta en budget på max 150kr) så får man ner kostnader, miljöpåverkan och alla vuxna får iallafall en klapp. Det skulle jag vilja införa i min släkt.

Yves Rocher (allt under 100kr)
- Återfuktande vitaminsprey, perfekt på resan eller framför datan
- Hårolja, prisad, Anna använder oljan & är nöjd
- Vitamingodis
- Limited edition serien (jag har bloggat om innan), handkrämen i apelsinchoklad är en favorit
- Läppbalsam, de med hallon har den perfekta rosa nyansen (bloggat om tidigare)
- Torrolja för kroppen, jag är ett fan av oljor & extra mycket på julen

Apoteket
- Aco ansiktsscrub, en favorit sedan jag var 14år.
- Eucerin sensitive julklappskit, duscholja & hudlotion (kostar 119kr)
- Salsyvase, superkräm som hjälper torrfläckar, torra fötter etc. Har provat väldigt många krämer pga eksem när jag var yngre, hälsprickor & torra fötter och nu torrfläckar. Det är den enda krämen som har hjälpt.
- Plocka ihop ett litet fotkitt; fotfil, Eucerin aquaphor, ett fint nagellack & ett par strumpor i ekologiskbomull.
- Bulldog ekologiska produkter för män.

Antikvariat
- Böcker för ett mycket bättre pris och miljövänligare. Jag önskar mig 7st böcker i julklapp.

Second hand
- Jag har tidigare skrivit en second hand guide; http://miljonochvardagen.blogspot.se/2012/04/second-hand.html
- Min nya skattkammare, 2hand butiken Nu & Då på Nortullsgatan 31 vid Odenplan. 
Helt fantastiska barnkläder, 
men även damkläder till bra priser. 
Köpte nyss 2st bodies från The Gap för 50kr/st till Melker.

Baka & fyll gamla burkar/köp burkar på myrorna
- Saffranbiskotti
- Sylt
- Småkakor (Anna la nyligen ut flera recept)
- Annat tips är att köpa ingredienser & skriva receptet på ett fint kort i en korg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar