tisdag 31 december 2013

Gott Nytt År - 2014

Gott Nytt År! 2013 har inneburit väldigt blandade känslor för mig. Under de första fem månaderna gick jag igenom min livskris, var deprimerad och mitt i allt det dog min morfar. I juni började jag må bättre igen. Sommaren var fantastiskt! Jag reste till Barcelona med min stora kärlek, Kiruna där vi vandrade till Kebnekaise fjällstation, drog ett helt kompisgäng till landet och Côte d'azur (Nice, France-sur-la mer, Monaco, Menton, Juan-les-pins, Cannes & Cap de Antibes) med mamma. Höstterminen har gått fort! Den här terminen går det bättre i skolan, har även läst en extra kurs i entreprenörskap, gått mycket på Dramaten & Operan och haft mysig höst.

Bloggen har utvecklas mycket under 2013; vi redovisade första året av gröna armbandet till WWF, har fått upp försäljningen av armbanden, fått kontakt med fler företag, fått fler läsare, blev utvald & nominerade till Blog Awards i kategorin miljö etc. Det har varit ett kul år med bloggen! Tack alla kära läsare för att ni följer vår blogg :)

Målen 2013 var att gå ner i vikt, detoxa, träna, resa mycket, ta reda på vad jag verkligen vill göra, priotera mig själv och få bra betyg. Det har faktiskt gått bra! Jag körde två detox, gick ner (sedan upp lite) men totalt -8.5kg, gjort fantastiska resor, prioterat mig själv och halvklarat att få bättre betyg och ta reda på vad jag vill göra. Den här terminen är den första som jag trivs på mitt program. Jag början tänka på att ev. jobba inom nationalekonomi, finans med mycket matematisk statestik eller miljöekonomi. Så det går framåt!

För mig är utvärdering & målbildning viktigt och mina mål under 2014 är:
Satsa på skolan
Spendera kvalitetstid med Hans
Gå med i Unga aktiesparare
Gå med & bli aktiv i Nationalekonomiskaföreningen
Ta jägarexamen
Gå ner 10kg (helst till Maj, men blir nog till årsskiftet)
Lära mig klättra & åka skidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar