måndag 28 maj 2012

Back on track

Nu är jag frisk och tillbaka i stan! Helgen var den bästa på länge! Ifredags åt vi middag på Claes på hörnet med min sambos och hans pappa, väldigt kul. På kvällen såg vi på film. Ilördags jobbade jag några timmar, det var ju löningshelg så butiken var fylld av kunder. På kvällen var vi på nypremiär av Sulfiden på Kungliga Operan. Jag bokade biljetter i början av december och har sett fram emot föreställningen enda sedan dess. Huvudrollen skadade sig precis innan baletten skulle börja så de flyttade fram föreställningen en timme i väntan på en ersättare. Vi drack champagne på terassen i det fina vädret, var mysigt. Sulfiden var i klass med Svansjön och det bästa jag har sett. Verklig scensättning, vacker korografi och fantastisk musik. Se den om du har möjlighet! Igår shoppade och lunchade jag med Amanda. Hittade äntligen ett par kostymbyxor.

På söndag skriver jag min sista tentamen och sen tar jag sommarledighet tom 25/6. Mitt liv är riktigt bra nu, jag måste lära mig att stanna upp och njuta. Läste att man ska skriva fem saker som är bra med sitt liv. Här är mina fem.
1. Jag ligger bra till till tentamen.
2. Jag har tagit extra ledigt i sommar (jobbar bara sex veckor).
3. Jag är tillsammans med mitt livs kärlek (som dessutom är en hunk)
4. Min älskade familj.
5. Jag bor i en underbar lägenhet mitt i Stockholm.
Det här är min peppbild. Perfekt när man är ledsen eller behöver motivation. Att ha tagit studenten, slitit, uppnått mål, jobbat mycket övertid under sommaren och veta att en resa väntar. En resa som jag har betalat och tjänat varenda krona av helt själv och gjort mig förtjänt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar