tisdag 22 maj 2012

Trash goes treasure

Jag är sjuk, förkyld och väldigt ont i halsen, därav dålig uppdatering av bloggen. I söndags började jag känna mig dålig så jag flydde fältet hem till mina föräldrar i Järfälla. Är tenta period så vill inte smitta ner pojkvännen. Jag har passat på att påverka och diskutera ekologiska produkter med familjen. Efter en handling igår lyckades jag med en liten seger, halva korgen var fylld med eko. Nu är vi på rätt spår!

Jag rensade i påskas så nu äntligen återvann jag det sista. Nästan tre stora sopsäckar med kläder, skor och väskor till en organisation för behövande i Litauen. Spel och böcker till ett antikvariat. På antikvariatet fyndade jag två böcker för ynka tjugo kronor. En av böckerna, "alla lyckliga familjer liknar varandra" av Claes de Faire, är en klimatsmart pocket dvs. ptoducerad av miljömärkt papper. Såg det när jag kom hem, kul slump!

Använd dig av dina lokala antikvariat, hjälporganisationer och second hand butiker. One womans trash is another womans treasure!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar