måndag 8 oktober 2012

Att fynda miljövänligt

Det börjar bli kallare, blåsigare och marken börjar fyllas med färgglada löv. Nu är det höst! Varmare jackor, halsdukar, tjockare tröjor etc måste inhandlas. Köp second hand, du kan hitta bra kvalitet plagg till betydligt bättre priser och samtidigt vara snäll mot miljön.

Myrorna i Sundbyberg - Här har jag fyndat mycket. Märkesskjortor, tweed kavajer, en klassisk grå kavaj och en höst/vinter jacka.. Jag fick betala 350kr för en klassisk svart fodrad kappa. Den här butiken är min absoluta guldklimp. Verkligen värt ett besök!

Myrorna Sturegatan 36 Sundbyberg. Finns barn-, dam- och herrkläder samt möbler och asseccoarer.

På samma gata, Sturegatan 24 Sundbyberg, hittar du Stockholms stadsmission. Även den är riktigt bra. Jag är även nyfiken på "Gammalt som nytt" på Järnvägsgatan 42 Sundbyberg, den sägs ska ha bra kvalitets second hand.

Min pojkvän fyndade en klassisk kvalitet rock för 500kr som ny kostar några tusenlappar på "Aylla Danielle Kristina" på Tomtebogatan 18. De har både dam- och herrkläder. Mestadels märkeskläder och kvalitetplagg. Jag tänkte besöka butiken i helgen.

Finns många guldklimpar beroende på vad du är ute efter. Glöm inte att du även kan lämna in eller sälja dina gamla kläder till second hand butiker. Plagg du inte vill ha kan vara fina i andras ögon. Vi har tidigare skrivit en 2hans guide som du hittar i bloggarkivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar