tisdag 25 mars 2014

HM Conscious Exclusive

Den 10 april lanserar H&M årets Conscious och Conscious Exclusive kollektioner. Plaggen är tillverkade av hållbara material såsom ekologiskt silke och läder från en svensk skinnleveratör i Tärnsjö.

Jag älskar årets kollektioner, det är mer min stil det här året! Statement smycken, spets och silke. Men som jag säger varje år när H&M hållbara kollektion; shoppa smart. Behöver du verkligen alla plagg? Vill du stödja H&M hållbara tänk köp ett plagg, inte flera. Sedan tycker jag att man ska ha i åtanke att H&M använder starka kemikalier, hårt färgad bomull och inte har ett hållbart tänk i majoriteten av deras kollektioner. Jag ser Conscious plaggen som ett sätt att sopa dåliga miljö rykten under mattan för att få en mer städad miljöprofil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar