fredag 15 juni 2012

Stranden

Stranden
Svart bikiniöverdel till höger Victoria's Secret 390kr, vit & svart bikiniöverdel Victoria's Secret 205kr, flipflops Havaianas 165kr (fashionunion.com), Balenciaga väska 8 845kr (finns en färgglad på Nathalie Schuterman 7 595kr), Longchamp väska 900kr, baddräkt H&M 199kr, bikini H&M överdel 129kr underdel 99kr. solglasögon RayBan Clubmaster 1045kr (till höger, finns billigare på Synsam & Barkarby Outlet), solglasögon Celine 1 870kr (väster övre), solglasögon Oasis 200 kr(väster nedre).

Nu ligger jag förmodligen på stranden vid min sambos sommarställe (tidsinställt blogginlägg). Jag är en baddräkt tjej, lyckades fynda en svart med en djup uringning i ryggen och en dragkedja som går lågt på framdelen för 99kr på H&M för två år sedan. En klassisk badräkt med roliga detaljer. Till det har jag ett par RayBan Wayfarer solglasögon, ballerina skor/Havaianas flipflop och en Longchamp väska.
Longchamp väskor är perfekt för oss klantiga människor och till stranden samtidigt som de är snygga. De är lätta att torka av och handtagen är i läder så de tål tung packning. De håller i flera år, jag har haft min i fem år och det är fortfarande min favorit väska. Longchamp väskorna och Havaianas flipflops finns i flera roliga färger, jag är tyvärr dålig på färg. Jag har just svarta av båda, men skulle vilja ha en röd/orange väska och ett par beiga flipflops.

Tips: Fyna färgglada Longchamp väskor på NKs rea eller på deras egna butik på Biblioteksgatan. De rear sällan/aldrig ut de svarta. Men annars är de självklart billigare att beställa på internet eller att fyna på outlets. Om du är i Paris finns det ett väldigt bra outlet som heter Val d'Europe, där har de en billig Longchamp butik. Havaianas fyndade jag på Hvar, Kroatien förra sommaren. Det mesta går att fynda utomlands, speciellt i samma land som märket kommer från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar