måndag 16 juli 2012

Kiruna

Jag sitter just nu på flygplanet mot Stockholm. Har haft en underbar weekend i Kiruna. Pussat på pojkvännen, fikat på Café Safari (ett måste om du besöker Kiruna), ätit våfflor på Jukkasjärvi hembygdegård längst Torneälven och firat min födelsedag. Mitt födelsedagsfirande var väldigt bra. Tack för alla gratulationer! Åt köttbullar med potatiamos och rårörda lingon, min favorit maträtt, och bakade en god tårta. Chokladmoussetårta med hallon på marängbotten, recept kommer sedan. Jag fick oerhört fina presenter av min pojkvän och hans familj. Min familj har ordnat suprisefirande för släkten och bästavän Amanda skrev bara "planera in kl19 på lördag hemlig destination". Fin familj, släkt och vänner man har. Jag hatar överaskningar, men ser faktiskt barnsligt mycket fram emot båda.

Besök gärna Kiruna! Vackert landskap och mysig stad. I höst blir det förmodligen vandring i antingen Sarek eller Abisko nationalpark. En dröm jag har haft sedan ettan på gymnasiet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar