söndag 1 juli 2012

Sommar i Sverige

Hej kompisar! Nu är jag back on track, min semester är över och jag började jobba i onsdags. I tisdags var jag och min älskade kusin Martin (Annas äldsta son) på Gröna Lund. Vad vi hade kul, jag köpte åkband och det utnyttjade vi till maximum. Tuff tuff tåget, veteranbilarna, tekopparna, bläckfisken, rockjet, lustiga huset, kärlekstunneln och så vidare. Vi åt glass, sockervadd och pannkakor. Dessutom hann vi med ett tripp till Junibacken också. Rekommenderar verkligen både Gröna Lund och Junibacken. Som Anna skrev, semester behöver inte vara långt bort eller dyrt. Vi åkte inom SL och barn under sju år åker gratis i vuxet sällskap, dessutom är det fri entre på Gröna Lund (och många andra ställen) för barn under sex/sju år.
Ett tips till alla vuxna: lek med barnen och var med! Se det inte som ett tillfälle att bli av med barnen utan att få umgås mer med dem. Kan garantera att barnen har roligare då.

Tips Stockholm
Gröna Lund
Tekniska museet
Skansen
Akvariet
Junibacken
Spårvagns museet
Musik museet

Andra tips
Tom Titts Södertälje
Boda Borg Oxelösund & Karlskoga bla.
Universeum Göteborg
Liseberg Göteborg
Älvsborg Fästning Göteborg
Strömstad Ekopark
Leklandet Strömstad (och flera ställen runt om i Sverige)
Furuvik Gävle
Eskilstuna zoo park
Kolmården Norrköping
Astrid Lindgrens värld
Skara sommarland

1 kommentar: