lördag 28 april 2012

Lördag

Dagen började med brunch och en power walk i Hagaparken i solen. Sedan jobb, det var väldigt mycket kunder som väntat. Man blir taggad när det är full fart! Efter jobbet shoppade jag på Twilfit, de har 20% för alla medlemmar. När jag kom hem åt vi god middag och drack ett glas vin. Lugn lördag! Plugget har gått sådär idag.
Nu är första veckan på min träningsutmaning avklarad! Det har gått rätt bra, en bra start. Jag har tränat tre pass, dragit ner på sötsakerna (choklad) och tänkt på vad jag äter. Nästa veckas utmaning är att försöka träna fyra pass plus promenader, dra ner på kolhydraterna mer och bli noggrannare med kosten.

Tips för motivation
1. Skriv en mållista och bryt ner den
- Mål V.17, skriv sedan en "to-do-list" där du bryter ner målet till hur du ska göra det.
2. Skapa en vision
- Blunda ögonen och föreställ dig när du har klarat målet. T ex hur du går in i provsalen, tar ett djupt andetag, ler, skriver tentan och skriker "YEES" inombords.
3. Se framför dig vad du har åstakommit när veckan är slut
- Tänk att när veckan är slut har jag satt tentan, varit välförberedd till laborationen, fått en tightare rumpa och är nöjd med mig själv.
4. Ge dig själv en present, något att längta till
- Jag ska boka en resa till i början av juni. Att veta att efter allt jobbigt i maj väntar något kul.
5. Glöm inte bort dig själv
- Det värsta är inre stress. Ta en kväll, stressa ner och gör precis det du känner för.
6. Var inte för hård
- Jag har en tendens att skriva överambitiösa listor och sätta upp för höga mål. Det slutar med att jag mår dåligt och tycker att jag har preseterat dåligt. Men om jag hade realistiska listor och mål hade jag faktiskt varit nöjd med mig själv. Man måste vara snäll mot sig själv ibland för att orka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar