måndag 16 april 2012

Träningsutmaning

I tisdags började jag min hälsa-mission. Mitt mål är att gå ner "sambokilorna" och se bra ut i min nya Victoria Secret bikini på stranden. Men viktnedgång är inte det enda målet, utan att ta hand om sig själv och må bra. Vara hälsosam både på in- och utsidan. Jag vill ha kvar mina kurvor, men bli tightare och starkare. Är ni med mig?!

Jag tror inte på någon diet utan man måste hitta sitt eget sätt att gå ner i vikt. För mig funkar detox för att komma igång, äta mindre kolhydrater men inte utesluta dem helt, dricka mycket vatten och utesluta alla sötsaker. Jag äter "vanlig kost", mindre kolhydrater, mer sallad och drar ner på onödiga såser. Sötsakerna byter jag ut mot hallon med kesella, frukt eller kanelknäcke. Dra ner på alkoholen eftersom det innehåller mycket mer sockerarter och kalorier än man tror. Ät på regelbundna tiden och ät efter träning. Lägg frukosten/lunchen/middagen efter träningen. Innan jag gick upp mina "sambokilon" gick jag ned ca 18kg med den kost jag just beskriver. Det gäller att hitta det som passar just dig!

Träning spelar mest roll. Jag tränar squash (perfekt att spela med vänner/pojkvän/familj), aerobics/step, spinning och gym. Blanda kondition och styrka. Ska även försöka komma igång med fler promenader. Mitt mål är att träna minst 3gången/veckan.

Jag äter även kosttillskotten heat från fitnessguru som höjer fettförbränningen och förhoppningsvis ger snabbare resultat. Jag tar en heath på morgonen direkt efter uppvakning med ett glas vatten, en heath innan träning (om inget träningpass den dagen på eftermiddagen) med ett glas vatten och 5 heath health med två stora glas vatten innan jag lägger mig.
http://fitnessguru.se/shop/fitnessguru-heat-pack

Ur miljö- och hälsasynpunkt är det bra med ekologiska livsmedel. Mer om hur du äter klimat- och hälsosmart kommer i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar