onsdag 25 april 2012

Onsdag

Godmorgon! Tenta plugget fortsätter, min vardag är inte speciellt intressant just nu helt enkelt. Dagen kommer bestå av "måste" sysslor. Plugga massor, träna, laga middag, ska köpa Blondinbellas nya bok "Isabellas hemligheter" och storhandla. Jag ska följa stegen se http://miljonochvardagen.blogspot.se/2012/04/student-tips.html och handla så mycket ekologiskt och närproducerat min budget tillåter.
När jag flyttade ihop med min pojkvän och började storhandla var det han som predikade om ekologiska varor. För mig var det mest onödiga extra kronor, men efter mycket tjat från både honom och Anna och iochmed bloggen har jag förstått att de där "onödiga" extra kronor gör stor skillnad. Din kropp slipper farliga kemikalier och besprutningsmedel samtidigt som du hjälper miljön. De flesta förpackningar tar väldigt långt tid att bryta ner och plast frigör gifter. Eko-produker har ofta klimatsmarta förpackningar, bättre information hur du källsorterar just den förpackningen och du stödjer framförallt grön entreprenörskap. Det går allstå att omvandla människors tankar med information (och tjat), jag älskar att argumentera och se när personen faktiskt ändrar inställning.
Mitt mål är min familj, de har inte riktigt förstått syftet med ekologiska produkter trots flera år av mina argument. De köper ekologiska mejeriprodukter och närproducerat kött, men det är det! Visst är det en bra början, men jag har inte gett upp min strid än.

Hoppas alla får en roligare dag än min och kan unna sig ett glas vin ikväll, det är ju trots allt "lill lördag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar