söndag 1 april 2012

Min Earth Hour

Hoppas alla släckte ner igår för att stödja Earth Hour! Kl.20.30-21.30 släckte vi ner och tände ljus. Earth Hour är ett bra tillfälle att ta hand om sig själv eller spendera kvalite tid med sina nära och kära. Varför inte ha minispa eller sova en timme. Eller spela spel och umgås med varandra. Jag och min sambo åt efterrätt (kesella vanilj med hallon), jag målade naglarna och sedan myste vi. Perfekt vi-stund! Det var kul att se att flera grannar även släckte ner.

Vem är jag? Jag heter Maria och är en 19årig student. Jag bor i Vasastan, Stockholm tillsammans med min sambo Hans. Förutom att plugga på heltid arbetar jag som butiksbiträde i tre olika butiker. Mina största intressen är finans och mode. Jag har även ett matintresse, älskar gastronomiska upplevelser och bakning. Annars tycker jag om att läsa böcker (slukar allt från Di till Jane Austen) och att gå på Opera, konserter och museer.

Miljö är ett ämne som intresserar mig. Jag kan inte påstå att jag är en extrem miljöhjälte eller expert på ämnet. Men jag är ganska kunning då jag skrev mitt projektarbete i miljökunskap och är intresserad av ämnet. Jag kommer skriva om allt från hur du festar grönt till varför du ska välja ekologisk mjölk från arla istället för t ex sju gårdar. Jag ska försöka att ha varierande och inspirerande inlägg. Min målgrupp är ni "sur-människor" därute som exempelvis min mamma. Som har fått för sig att källsortering inte är speciellt viktigt eller att ekologiska produkter bara är onödigt dyra.. Jag gillar känslan av att omvända människor, det är ju faktiskt roligare att få lite mothugg och argumentera.

Hoppas ni inspireras och följer vår blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar